Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011


ΠΑΜΕ Γαμματεία Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
(ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ – ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ- ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ)
                   Mail: douleiagiaolous@yahoo.gr   τηλέφωνα: 6977482719, 6970830841
              site:www.adioristoithess.gr,   www.edupame.gr
Όχι στο “Καλλικρατικό σχολείο”, το σχολείο της αγοράς και της ακριβοπληρωμένης ημιμάθειας.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ 14 ΓΕΝΑΡΗ  12:30.
 Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές!
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημάνει συναγερμό μπροστά στη νέα θύελλα που έρχεται στην παιδεία!
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το κεφάλαιο και τα κόμματα του, αρπάζουν την «ευκαιρία» της καπιταλιστικής κρίσης για να εξαπολύσουν ακόμα πιο ληστρική επίθεση στο εισόδημα, τις εργασιακές σχέσεις, στη ζωή της λαϊκής οικογένειας. Ο πόλεμος κορυφώνεται!!!
Βρισκόμαστε ήδη μέσα στην κρίση και το αντιδραστικό «νέο σχολείο» προχωράει με στόχο να αφήσει πίσω του θύματα μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα και εν μέσω κρίσης, χαρίζονται δισεκατομμύρια ευρώ στο κεφάλαιο για να ενισχυθεί η κερδοφορία του, η ανταγωνιστικότητά του. Πάνω από 50 δις ευρώ ζεστό χρήμα έχουν δοθεί στο κεφάλαιο το 2010 τη στιγμή που με 15 δις ευρώ θα μπορούσε να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα για 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία και θα καλύπτονταν πολλές σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες!
ΛΕΜΕ ΟΧΙ
  • Στα σχέδια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Στο πέταγμα στους δρόμους χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών από τα Αθλητικά και Καλλιτεχνικά σχολεία.
  • Στο ολοήμερο σχολείο της αγοράς, της εξάντλησης των παιδιών, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της ταξικής διαφοροποίησης.
  • Στην επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση, στους απλήρωτους εκπαιδευτικούς.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με εργαλείο την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος» δένει την αντιδραστική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη, κάνει ακόμα πιο ταξικό και διαφοροποιημένο το «νέο σχολείο» της αγοράς.
1. Η ανάδειξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης σε βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού με ευθύνη «α)για την εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών, β)την οργάνωση και στήριξη της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, γ)τη λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, συγχώνευση και μετατροπή σχολικών μονάδων», σημαίνει:
  • Την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
  • Τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών που στο όνομα της περιφερειακής ανάπτυξης θα οδηγεί τα σχολεία στην αγκαλιά των επιχειρήσεων και των χορηγών. Εν ολίγοις, άλλα θα μαθαίνουν τα παιδιά σε ένα σχολεία του Πανοράματος και άλλα σε ένα σχολείο του Κορδελιού.
  • Το κλείσιμο σχολείων με αποτέλεσμα την όρθωση παραπέρα εμποδίων στη φοίτηση παιδιών της λαϊκής οικογένειας που θα οδηγούνται στην εγκατάλειψη του σχολείου και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
  • Το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών (ωράριο, μετακινήσεις, κτλ), την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων.
2. Η ανακήρυξη της αυτόνομης σχολικής μονάδας με ευθύνη «για τη συνδιαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, για τη διαχείριση πόρων και πιστώσεων, για την ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας» είναι αντιδραστικό μέτρο.  Θέλουν τους γονιούς και τους εκπαιδευτικούς «συνένοχος στο έγκλημα». Να είναι αυτοί που θα συναινέσουν και θα συνδράμουν α)στη διαφοροποίηση του σχολικού και του αναλυτικού προγράμματος, β) στη συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του σχολείου, γ)στο άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους ιδιώτες.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η κοινωνική λογοδοσία που επαγγέλλονται, είναι η αξιολόγηση και η λογοδοσία από και για τις επιχειρήσεις.
3. Η «εξοικονόμηση πόρων» συνιστά νέα επίθεση στις τσέπες της λαϊκής οικογένειας. Τα χρήματα εξοικονομούνται για να πάνε στους ιδιώτες που θα εισβάλουν στο σχολείο και θα φορτώσουν με νέα βάρη το λαό.
Η κυβέρνηση δίνει χρήματα για να υλοποιηθούν οι αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση μέσω του ΕΣΠΑ και την ίδια στιγμή μειώνει κατά 21,9% τις δαπάνες για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.  
Μειώνει ραγδαία τα κονδύλια των Σχολικών Επιτροπών που υπάγονται πλέον σε «Ενιαίες Σχολικές Δημοτικές Επιτροπές» για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ. Το κράτος κηρύσσει «στάση πληρωμών» στα σχολεία που μένουν χωρίς κιμωλίες, καθαριότητα, θέρμανση,  φωτοτυπικό χαρτί, με απλήρωτους και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς.
Τη στιγμή που σύμφωνα με στοιχεία της ΑΣΓΜΕ χρειάζονται 500 νέα σχολικά κτίρια για να τελειώσει η διπλοβάρδια, που μόνο το 15% των σχολείων έχουν υποδομές για παιδιά με κινητικές δυσκολίες, που σ’ όλη την Ελλάδα υπάρχουν οικόπεδα χαρακτηρισμένα ιδιοκτησίας ΟΣΚ αλλά δεν χτίζονται, είναι πρόκληση να κλείνουν σχολεία με το πρόσχημα των «αντοχών της οικονομίας». Αν οι κυβερνήσεις θέλανε να κάνουνε οικονομία δεν θα χαρίζανε τον τομέα ανέγερσης σχολείων στις επιχειρήσεις (ΣΔΙΤ) που για ένα 12θέσιο σχολείο το κόστος εκτινάζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ ενώ με τον ΟΣΚ χρειάζονται 1,6 εκατομμύρια ευρώ!
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές όλοι μαζί!!!
Μπορούμε να βαδίσουμε σε μια νικηφόρα πορεία για τη ζωή μας και το μέλλον μας, αν ανεβάσουμε τον πήχη στην οργάνωση της πάλης, αν βγούμε σχεδιασμένα στη σύγκρουση με τα μονοπώλια και τους πολιτικούς τους υπηρέτες, αν αποκρούσουμε ως επιζήμιο το ιδεολόγημα ότι τα βάρβαρα μέτρα τα επιβάλλει μια «κυβέρνηση κατοχής» του ΔΝΤ και της Τρόικας, ιδεολόγημα που αθωώνει την πλουτοκρατία, υπονομεύει τη λαϊκή αντεπίθεση.
Αντεπίθεση και λαϊκή συμμαχία για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!
Απαιτούμε:
  • Καμία κατάργηση, καμία συγχώνευση σχολείων. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης υπαγμένο στο κράτος και κατάργηση των ΣΔΙΤ.
  • Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν:1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2)Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3)15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.
  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων! Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτρόπων. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία. Να ανέβει η φορολογία για το μεγάλο κεφάλαιο στο 45%.
  • Ούτε ένα € από την τσέπη των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων,  τραπεζοκόμων & καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων κ.λ.π.
  • Μετρά για τους ανέργους γονείς και τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς (επίδομα ανεργίας στο 80% του μισθού-μειωμένα τιμολόγια ΔΕΚΟ, θέρμανση). Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος της αδιοριστίας-ανεργίας. Δωρεάν σίτιση, μεταφορά, περίθαλψη όλων των μαθητών.
  • Άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων στους εκπαιδευτικών. Αφορολόγητο όριο ο μισθός του νεοδιόριστου. 1900 ευρώ πρώτος μισθός σε Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση. Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του νόμου 3848/2010 και του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Απαλλαγή από φόρους για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή. Δωρεάν στέγαση και εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα για όλους τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Επίδομα θέρμανσης σε όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές. Ειδικά για τις παραμεθόριες περιοχές, επίδομα παραμεθορίου και στους ωρομισθίους.
«Αυτονομία κι  αποκέντρωση είναι μια απάτη, ρίχνουν τα βάρη στου λαού την πλάτη!»
  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους.
  • Συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής.
  • Όχι στον «Καλλικράτη», στο αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
  • Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.
Ο λαός δεν είναι καταδικασμένος να ζει ούτε στη φτώχεια ούτε στην αμορφωσιά!
Πλούτος και γνώση υπάρχουν , για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει.

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών 
 
ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!
ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΑ
ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΑ.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Από την Τετάρτη 22 Δεκέμβρη 2010, άρχισαν να καταβάλλονται τα δεδουλευμένα των αναπληρωτών ΕΣΠΑ, που εργάζονταν εδώ και τέσσερεις μήνες απλήρωτοι. Η κυβέρνηση κι οι υπηρεσίες της εγκατέλειψαν τις «φοβέρες» και τα «προσχήματα» κι υποχώρησαν κάτω απ’ την πίεση του κινήματος. 
Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ χαιρετίζει όλους αυτούς τους συναδέλφους του ΕΣΠΑ που έδωσαν αυτόν τον αγώνα. Το ΠΑΜΕ ήταν απ’ την πρώτη στιγμή δίπλα τους. Μάλιστα ήταν η δύναμη αυτή που ανέδειξε το θέμα τους απ’ την αρχή της χρονιάς κιόλας όταν ακόμα δεν είχε πάρει κανένας «μυρωδιά» τι ερχόταν μέσω της σύμβασης της ντροπής (ΕΣΠΑ).
Καλούμε τους συναδέλφους αναπληρωτές, κάθε συνάδελφο να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
ü  Να αναλογιστούν ποιος ήταν δίπλα τους απ’ την πρώτη στιγμή, ποιος ήταν απέναντί τους και  ποιος τους έδινε ανεύθυνες πληροφορίες κι επιχειρούσε να τους εκμεταλλευτεί με παραταξιακές αλλά δήθεν «αυτόνομες» παραμαζώξεις και συντονισμούς.
ü  Οι αγώνες δε γίνονται με...«γιούργια», αλλά χρειάζονται σωστό προσανατολισμό, οργάνωση, μαζικότητα, μεθόδευση, ωριμότητα, εμπειρία και επιμονή. Αυτοί είναι κι οι λόγοι που οι εργαζόμενοι εμπιστεύονται το ΠΑΜΕ και στηρίζονται σ’ αυτό και γι’ αυτό το κεφάλαιο και τα παπαγαλάκια του το έχουν στο στόχαστρο!
ü  Να συστρατευτούν με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, ενάντια στο σύνολο της πολιτικής που υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου και διαλύει τα εργατικά δικαιώματα.
ü  Παράλληλα να αντιπαλέψουμε το "νέο" σχολείο της αγοράς, της αμορφωσιάς και του εργασιακού μεσαίωνα. Η πρόταση του ΠΑΜΕ για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο, που θα μορφώνει και θα διαπαιδαγωγεί όλα τα παιδιά ως τα 18 τους χρόνια, μπορεί να εξασφαλίσει και δουλειά με πλήρη δικαιώματα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς της νέας γενιάς.

Συνάδελφοι
Η άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων σαν αποτέλεσμα του αγώνα μας ενάντια στην αρχική διάθεση του Υπουργείου δεν είναι το «τέλος» αυτού του αγώνα. Η αιτία των ελαστικών εργασιακών σχέσεων συνεχίζει να υπάρχει. Γι’ αυτό ο αγώνας ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις συνεχίζεται μέχρι την ικανοποίηση της λαϊκής ανάγκης για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους. Για:
- Να αποσυρθεί τώρα η σύμβαση της ντροπής (ΕΣΠΑ ). Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε όλους τους αναπληρωτές, ως την κατάργηση του θεσμού.  Τακτική καταβολή μισθού, δύο φορές το μήνα, από δω και πέρα.
- Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί διορισμοί απ’ το υπουργείο παιδείας. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ, του νόμου 3948/2010. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (αναπληρωτών, ωρομισθίων)  χωρίς όρους και προϋποθέσεις.    
- Έξω όλα τα προγράμματα και το ΕΣΠΑ απ’ τα σχολεία.

ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ-ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ! 
Αθήνα 27/12/2010

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

ΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΣΠΑ


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
(ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ – ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ- ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ)
Mail: douleiagiaolous@yahoo.gr   τηλ. επικοινωνίας: 6977482719, 6970830841
site:www.adioristoithess.gr,   www.edupame.gr

 Πληρωμή δεδουλευμένων αναπληρωτών ΕΣΠΑ
Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι
Οι «απλήρωτοι αναπληρωτές» του ΕΣΠΑ ( σε όλη τη χώρα) σήμερα 23/12 πληρώθηκαν για  Σεπτέμβρη, Οκτώβρη και Νοέμβρη.
Παρά τις απειλές των «διευθύνσεων» ότι «δεν υπάρχουν λεφτά», «θα μείνουν απλήρωτοι», «δε θα πληρωθούν αν δεν υπογράψουν τη σύμβαση», ο αγώνας όλων μας και πρώτα απ΄ όλα των συναδέλφων του ΕΣΠΑ που προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, έφερε ένα πρώτο αποτέλεσμα.
Απόδειξη ότι ΓΙΝΕΤΑΙ και ΜΠΟΡΟΥΜΕ.
Συνεχίζουμε. Πιο δυνατά. Πιο αποφασιστικά. Με μεγαλύτερη ωριμότητα. Ο αγώνας είναι μπροστά μας. Για :
Ø    Να ενταχθούν όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί του ΕΣΠΑ στην ίδια κατηγορία με τους άλλους αναπληρωτές.
Ø    Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε όλους τους αναπληρωτές, ως την κατάργηση του θεσμού. 
Ø     Τακτική καταβολή μισθού – δυό φορές το μήνα – από δω και πέρα.
Ø    Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης
Ø     Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί διορισμοί απ΄ το υπουργείο παιδείας.. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση ( αναπληρωτών, ωρομισθίων )  χωρίς όρους και προυποθέσεις. 
Ø    Μισθό του νεοδιόριστου και του αναπληρωτή 1900€
Ø    Έξω τα ευρωπαϊκά προγράμματα (και τα ΕΣΠΑ) από το δημόσιο σχολείο.
Ø    Όχι στο "νέο" ευέλικτο διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
Ø    Για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή: Απαλλαγή από φόρους. Δωρεάν στέγαση. Δωρεάν εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα. Επίδομα θέρμανσης. Επίδομα παραμεθορίου (στις αντίστοιχες περιοχές) και για τους ωρομίσθιους.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010


 ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΤΩΝ «ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ» ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών χαιρετίζει τους επί μήνες απλήρωτους συναδέλφους "αναπληρωτές" μέσω ΕΣΠΑ που προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας από τις 16/12 2010.
Η επίσχεση εργασίας των «αναπληρωτών» μέσω ΕΣΠΑ υπονομεύτηκε από τα συνδικαλιστικά δεκανίκια του κυβερνητικού συνδικαλισμού των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ. ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ αρνήθηκαν να στηρίξουν την πρόταση του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ για απεργία όλου του κλάδου και Πανελλαδικό Συλλαλητήριο  στο ΥΠΕΠΘ την Παρασκευή 17 Δεκέμβρη, που θα αποτελούσε την καλύτερη στήριξη στην επίσχεση εργασίας αλλά και στοιχείο αντεπίθεσης στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
Το πρόβλημα των «αναπληρωτών»-ΕΣΠΑ είναι πρόβλημα όλου το κλάδου.
Μέρος του προβλήματος σ’ αυτή την υπόθεση έχουν γίνει και οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ κι αυτό γιατί:
Στην αρχή οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ προπαγάνδιζαν ότι για να κάνει κάποιος επίσχεση εργασίας πρέπει να έχει κλείσει δίμηνο, βγάζοντας έτσι έξω από τον αγώνα μεγάλη μάζα των συναδέλφων αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ που διορίστηκαν μετά τα μέσα Οκτώβρη και το Νοέμβρη. Η αλήθεια είναι ότι κάθε εργαζόμενος που δεν πληρώνεται στο τέλος του μήνα αμέσως μπορεί να κάνει επίσχεση εργασίας.
        Παράλληλα οι δυνάμεις αυτές οδήγησαν στην υποχρεωτική υπογραφή ατομικής σύμβασης, πάρα πολλούς συναδέλφους που αντιστέκονταν, υποστηρίζοντας ότι αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούν να κάνουν επίσχεση εργασίας, πράγμα που πάλι δε συμβαίνει. Στον ιδιωτικό τομέα, που έχουμε μεγάλη πείρα σε επισχέσεις εργασίας, τις περισσότερες φορές η συμφωνία εργοδότη-εργαζόμενου είναι προφορική. Έτσι τα δήθεν "να μην υπογράψει κανείς" έγιναν «υπογράψτε με την επιτήρηση του Δ.Σ. για να είναι καλή η ατομική σύμβαση»! Ταυτόχρονα διάφορα "συντονιστικά" καλούσαν τους συναδέλφους να καταθέσουν τις δηλώσεις τους σε διαφορετική ώρα απ’ αυτή που είχαν ορίσει οι πρωτοβάθμιοι Σύλλογοι (π.χ. στην Α Αθήνας), λειτουργώντας ανασταλτικά και δημιουργώντας προβλήματα οργάνωσης του αγώνα.
Επιπλέον σε πολλές περιοχές "συντονιστικά" και "πρωτοβουλίες" ή και ΔΣ, την πλειοψηφία των οποίων έχουν οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΑΥΤ. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, με τη στήριξη και των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, πρότειναν στους συναδέλφους να καταθέσουν τις δηλώσεις επίσχεσης όχι από την Πέμπτη 16/12 που είχε προκηρυχθεί αλλά από Δευτέρα 20 ή και Τρίτη 21/12 ή ακόμα καλλιεργούσαν την αντίληψη ότι θα δούμε τι θα κάνουμε μετά τις γιορτές, διασπώντας έτσι το μέτωπο του αγώνα που πρέπει να είναι αραγές για όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη, όπου στελέχη των παρατάξεων αυτών σε Δ.Σ. των Συλλόγων και στελέχη τους στην Πρωτοβουλία αναπληρωτών, υπέγραψαν κείμενο "καλής θέλησης" (!) που έλεγε ότι, αφού ο προϊστάμενος τους έταξε ότι θα τους πληρώσει, θα δουν τι θα κάνουν από Τρίτη 21/12! Όταν είδαν ότι δεν πληρώνονταν, άρχισαν να καλούν από Δευτέρα!
Όλα αυτά καταγγέλθηκαν και στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, όπου, για να δικαιολογήσουν τη στάση τους οι δυνάμεις του δικομματισμού και τα οπορτουνιστικά δεκανίκια τους κατέφυγαν σε εκφυλιστικές απόψεις του τύπου «η επίσχεση ξεκινούσε ενδεικτικά από 16/12» και ό,τι  μπορεί καθένας να εκτιμά πότε θα ξεκινά τον αγώνα (π.χ. θα απεργεί με διαφορά φάσεως στο μέλλον!), αλλά και ότι καλά έκαναν τα μέλη των Δ.Σ. που υπέγραψαν κείμενα καλής θέλησης με τη διοίκηση, αφού, όπως ισχυρίστηκαν, κάτι τέτοιο εξέφραζε τους συναδέλφους (που τυχαία ήταν στελέχη τους!).
Αγαπητοί συνάδελφοι,
ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ υπηρετούν την πολιτική της πλουτοκρατίας, την πολιτική που μας αφαιρεί το δικαίωμα στη ζωή! Ανάχωμα στην ανάπτυξη των αγώνων με σωστό προσανατολισμό, στη ριζοσπαστικοποίηση των συνειδήσεων είναι και οι δυνάμεις των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ και του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ.
Οι δυνάμεις αυτές βάζουν τροχοπέδη στον αγώνα ΜΑΣ, είναι μέρος του προβλήματος! Προσπεράστε τους! Συσπειρωθείτε στο ΠΑΜΕ, τη μόνη δύναμη που μπορεί και το έχει αποδείξει να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στην πολιτική του κεφαλαίου, στους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς υποστηριχτές τους!
Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών από την πρώτη στιγμή πρωτοστάτησε στον αγώνα ενάντια στις ελαστικές μορφές εργασίας, στο «νέο» «αποκεντρωμένο» σχολείο της αγοράς (έκφραση του οποίου είναι και τα 800), που οδηγεί σε μορφωτικό κι εργασιακό μεσαίωνα. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ πρωτοστατούν και στην επίσχεση εργασίας καταθέτοντας από την πρώτη μέρα δηλώσεις επίσχεσης εργασίας, καλώντας τους συναδέλφους να προχωρήσουν μαζικά και με ταξική ενότητα, και βοηθώντας στην οργάνωση της πάλης.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ. ΕΝΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
(ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ – ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ- ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ)
Mail: douleiagiaolous@yahoo.gr   τηλ. επικοινωνίας: 6977482719, 6970830841
site:www.adioristoithess.gr,   www.edupame.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επίσχεση εργασίας απλήρωτων αναπληρωτών

Η ποιότητα της εκπαίδευσης, η μόρφωση που παρέχεται στους μαθητές συνδέεται άμεσα με τα χαρακτηριστικά του «νέου» εργαζόμενου.

Η ρίζα των προβλημάτων για όλους τους εκπαιδευτικούς (μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους) είναι κοινή.
ü  Είναι η κοινή επιδίωξη ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ, ΕΕ και ΔΝΤ να ενισχύσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεων, να εντείνουν την εκμετάλλευση. Να δέσουν πιο στενά την εκπαίδευση στις επιδιώξεις τους.
ü  Είναι η  μείωση των συνολικών δαπανών με βάση τον προϋπολογισμό του 2011 για την Παιδεία που ανέρχεται στο 21%, σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2010.
ü  Είναι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για κάθε 5 εκπαιδευτικούς που θα συνταξιοδοτούνται να προσλαμβάνεται, στην καλύτερη περίπτωση ένας.
ü  Είναι ακόμα οι συγχωνεύσεις των σχολείων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές και τους εργαζόμενους σε αυτά.
ü  Είναι η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης που και μέσω του Καλλικράτη μεταβιβάζει ευθύνες στην Περιφέρεια και στη σχολική μονάδα, φορτώνει με νέα βάρη τη λαϊκή οικογένεια, διαφοροποιεί ταξικά τα σχολεία και κάνει την εκπαίδευση ακόμα πιο ακριβό εμπόρευμα που θα την αγοράζουν μόνο όσοι θα μπορούν.
ü  Είναι η πολιτική επιλογή να γενικευτούν στο δημόσιο σχολείο οι ελαστικές σχέσεις εργασίας σε βάρος της μόνιμης δουλειάς. Φέτος στο δημόσιο σχολείο υπάρχουν 5 διαφορετικές ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Μέσα σε αυτό το καθεστώς η εμφάνιση στα σχολεία του αναπληρωτή ΕΣΠΑ ,δηλαδή μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, (πλήρους ή μειωμένου ωραρίου) επιβεβαιώνει ότι ο θεσμός της ελαστικής εργασίας σε λίγα χρόνια θα αποτελεί τον κανόνα στο δημόσιο σχολείο. Το μοντέλο, δηλαδή, του νέου εκπαιδευτικού που είναι εργασιακά όμηρος και οικονομικά καθηλωμένος, απλήρωτος φέτος από τις αρχές της χρονιάς.

Το γνωστό σλόγκαν όλων των κυβερνήσεων ότι «δεν αντέχει η οικονομία» πρέπει να πάρει ταξική απάντηση. Η οικονομία δεν είναι ίδια για όλους. Από τη μία πλευρά υπάρχουν υπερκέρδη και μίζες για το μεγάλο κεφάλαιο και από την άλλη μισθοί φτώχειας και απλήρωτη εργασία μηνών για τους εργαζόμενους.
Απευθυνόμαστε ιδιαίτερα στους γονείς , γιατί είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Πρέπει να καταλάβουν πως εκπαιδευτικός που είναι απλήρωτος, με μερική απασχόληση, συμβασιούχος, που πρέπει να κάνει και άλλη δουλειά για να συμπληρώσει το εισόδημα, που τρέχει σε τέσσερα και πέντε σχολεία δεν μπορεί να επιτελέσει εκπαιδευτικό σωστά έργο. Τα παιδιά μας χρειάζονται μόνιμους εκπαιδευτικούς αφοσιωμένους στο έργο τους.

Απέναντι σε όλα αυτά εμείς, οι αναπληρωτές ΕΣΠΑ είμαστε σε επίσχεση εργασίας από την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου μέχρι την πληρωμή των δεδουλευμένων μας και παράλληλα διεκδικούμε:

Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των αναπληρωτών και τακτική, δύο φορές το μήνα, πληρωμή τους από δω και πέρα.
Να ενταχθούν όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί του ΕΣΠΑ στην ίδια κατηγορία με τους άλλους αναπληρωτές. Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε όλους τους αναπληρωτές ως την κατάργηση του θεσμού.
Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί διορισμοί από το Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ.
Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (αναπληρωτών, ωρομισθίων) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Μισθό του νεοδιόριστου και του αναπληρωτή 1900€
Έξω τα ευρωπαϊκά προγράμματα (και τα ΕΣΠΑ) από το δημόσιο σχολείο.
Όχι στο "νέο" ευέλικτο διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
Για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή: Απαλλαγή από φόρους. Δωρεάν στέγαση. Δωρεάν εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα. Επίδομα θέρμανσης. Επίδομα παραμεθορίου (στις αντίστοιχες περιοχές) και για τους ωρομίσθιους.

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για τους νέους εκπαιδευτικούς! Η αναμονή, ο συμβιβασμός δεν είναι λύση. Μόνος δρόμος είναι η σύγκρουση και η ρήξη, η συστράτευση με το ΠΑΜΕ, που είναι οι μόνοι όροι για την επίλυση των προβλημάτων τους.

Καλούμε  όλους  τους αναπληρωτές ΕΣΠΑ να συσπειρωθούν στην Επιτροπή Αδιόριστων  και να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας.

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

ΕΧΕΙΣ ΚΑΘΕ ΛΟΓΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
(ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ – ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ- ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ)
Mail: douleiagiaolous@yahoo.gr   τηλ. επικοινωνίας: 6977482719, 6970830841
site:www.adioristoithess.gr,   www.edupame.gr

Έχεις κάθε λόγο να κάνεις επίσχεση εργασίας!
ü  Γιατί εκατοντάδες συνάδελφοι έχουν ξεκινήσει επίσχεση από την Πέμπτη
ü  Γιατί είσαι απλήρωτος, ενώ δουλεύεις εδώ και τρείς με τέσσερις μήνες
ü  Γιατί μόνο η συλλογική αγωνιστική μας δράση μπορεί να φέρει αποτελέσματα
ü  Γιατί η επίσχεση εργασίας είναι (και νομικά) ο τρόπος για να διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας.
ü  Γιατί κανένας εκφοβισμός ( γιατί πολλά ακούγονται) δεν έχει βάση και κανένα τάξιμο δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, αν δεν καταβληθούν τα δεδουλευμένα και του Νοεμβρίου. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα, παρά μόνο να κερδίσεις!

Η ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ!
·         Όταν η κυβέρνηση με βάση τον προϋπολογισμό του 2011 μειώνει κατά 1,903 δισεκατομμύρια τις συνολικές δαπάνες για την Παιδεία, δηλαδή κατά 21,9% σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2010!
·         Όταν το υπουργείο παιδείας ξεκαθάρισε πριν μια βδομάδα ότι για κάθε 5 εκπαιδευτικούς που θα συνταξιοδοτούνται θα προσλαμβάνεται ένας! Και αυτό με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
·         Όταν το καθεστώς του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου, του αναπληρωτή ΕΣΠΑ - και δεν ξέρουμε τι άλλο καθεστώς ελαστικής εργασίας θα βρουν - θα είναι ο κανόνας στο δημόσιο σχολείο.
·         Όταν δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις σχολείων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά και τις θέσεις εργασίας.
·         Όταν έχουν αποφασίσει να δώσουν την ευθύνη της εκπαίδευσης στον Καλλικράτη, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε δημοτικούς υπάλληλους και την παιδεία σε εμπόρευμα που θα το αγοράζουν όσοι έχουν
                                 
ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ
Να βγάλουμε τις ανάγκες μας στο προσκήνιο!
Να συγκροτήσουμε το δικό μας μέτωπο με όλους τους εργαζόμενους με στόχο την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ. Γιατί μόνο έτσι θα ικανοποιηθούν οι ανάγκες μας.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
v  Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των αναπληρωτών και τακτική, δύο φορές το μήνα, πληρωμή τους από δω και πέρα.
v  Να ενταχθούν όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί του ΕΣΠΑ στην ίδια κατηγορία με τους άλλους αναπληρωτές. Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε όλους τους αναπληρωτές ως την κατάργηση του θεσμού.
v  Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί διορισμοί από το Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ.
v  Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (αναπληρωτών, ωρομισθίων) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
v  Μισθό του νεοδιόριστου και του αναπληρωτή 1900€
v  Έξω τα ευρωπαϊκά προγράμματα (και τα ΕΣΠΑ) από το δημόσιο σχολείο.
v  Όχι στο "νέο" ευέλικτο διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
v  Για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή: Απαλλαγή από φόρους. Δωρεάν στέγαση. Δωρεάν εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα. Επίδομα θέρμανσης. Επίδομα παραμεθορίου (στις αντίστοιχες περιοχές) και για τους ωρομίσθιους.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
Τι είναι η επίσχεση εργασίας;
Στην περίπτωση κατά την οποία ο εργοδότης δεν καταβάλλει στον εργαζόμενο τον μισθό, κατά τον χρόνο κατά τον οποίο έχει συμφωνηθεί στην μεταξύ τους σύμβαση εργασίας η καταβολή του, ο εργαζόμενος δικαιούται να αρνηθεί την εκπλήρωση της δικής του παροχής απέχοντας από την εργασία του, μέχρι ο εργοδότης να εκπληρώσει την δική του υποχρέωση. Ο εργαζόμενος απαλλάσσεται από την υποχρέωση του περί παροχής εργασίας, δικαιούμενος παράλληλα τις αποδοχές του για το χρονικό διάστημα αποχής του από την εργασία του μέχρι την καθολική εκπλήρωση από τον εργοδότη των δεδουλευμένων.
Ποια είναι η διαδικασία;
Χρειάζεται να συμπληρωθεί η φόρμα που έχει αποσταλεί, να κατατεθεί στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας.
Ποια είναι τα καθήκοντά μας όταν προχωρήσουμε σε επίσχεση εργασίας;
Για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η επίσχεση δεν πηγαίνουμε στο σχολείο, χωρίς να χάνουμε για αυτό το χρονικό διάστημα τα δεδουλευμένα.

Πότε είμαστε υποχρεωμένοι να επιστρέψουμε στο σχολείο;

Επιστρέφουμε στο σχολείο αν και όταν καταβληθούν τα δεδουλευμένα μέχρι και του προηγούμενου μήνα.